Köpvillkor

 

FÖRETAGSINFORMATION

Muute Life
c/o Offline 12 AB
Drottning Kristinas v 6
19335 Sigtuna
Sverige

 

BETALNING

Vi accepterar betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard, Klarna och PayPal. Betalningen dras från ditt konto först när varan har skickats från vårt lager. Alla belopp är i svenska kronor och inkluderar moms.

PRISER

I händelse av förseningar, restnoteringar eller slutsålda varor kommer vi informera dig så snart som möjligt.

LEVERANS OCH FRAKTPRISER

Vi strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar efter att vi tagit emot dem.

Vi levererar fraktfritt på köp över 200kr till hela Sverige.

Varorna skickas med PostNord.

OBS: Om det inte finns något utrymme hos paketombudet flyttas ditt paket till nästa närmaste paketombud, vilket du kommer att meddelas om. Vänligen kontakta kundtjänsten vid eventuella frågor eller problem.

REKLAMATIONSRÄTT

När du handlar hos oss som konsument har du reklamationsrätt i tre år som enligt konsumentköplagen gäller material- och/eller tillverkningsfel.

Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavslag, beroende på den specifika situationen.

Reklamationen gäller inte defekter eller skador som orsakats vid felaktig hantering av produkten. Du skall reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt bristen eller felet, via mail. 

Vi tar inte emot några försändelser som returneras mot postförskott eller per efterkrav.

ÅNGERRÄTT

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerrätten löper ut 14 dagar efter det att du mottagit varan.

För att utnyttja din ångerrätt måste du meddela oss om detta inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Du kan göra detta genom att skicka ett e-postmeddelande till vår kundservice på hello@muute.se. När du har meddelat oss om din ånger, har du 30 dagar från köpedatumet att returnera varan till oss.

Varan ska returneras i originalskick och du ansvarar för returfrakten. Vid godkänd retur kommer vi att återbetala hela köpesumman inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt returen.

Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra att ta emot varorna utan att samtidigt meddela oss detta.

Om du ångrar ditt köp, och en gratis gåva ingår i själva beställningen, skall hela beställningen returneras.

RETURNERING

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varorna till oss.

Du skall själv stå för fraktkostnaden för returneringen av paketet och du bär ansvaret vid eventuella skador under transporten. Detta innebär att du bär ansvaret för varornas skick från det att du tar emot dem tills vi har fått tillbaka dem.

När du returnerar varan ansvarar du för att den är ordentligt förpackad. För att underlätta hanteringen bör du bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet.

 

VARANS SKICK VID RETURNERINGEN

Du är endast ansvarig och står för eventuell värdeminskning av varorna som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova varorna och de bör också vara i samma skick som när du fick dem.

Om varan har exceptionella tecken på användning eller andra skador än de som beskrivs ovan anses den vara begagnat. Detta kan innebära att om du ångrar ditt köp får du endast en del av eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varans kommersiella värde när vi tar emot dem.

ÅTERBETALNING

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du betalat till oss. Om det föreligger en värdeminskning som du är ansvarig för kommer denna att dras av från köpbeloppet. 

Återbetalningen sker med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Vi kan hålla på återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, såvida du inte har lämnat bevis på att du har returnerat varorna innan dess.

KLAGOMÅL

Har du klagomål på en produkt du har köpt i vår webbshop, kan du skicka ett klagomål till: Vår mail: hello@muute.se


Om vi inte lyckas finna en lösning, kan du gå vidare med ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Öronproppar i skolan – ett viktigt arbetsverktyg för ökad koncentration och kreativitet

Höga ljudnivåer i skolan försämrar koncentration och inlärning. Studier visar att vitt eller brunt brus kan förbättra fokus hos barn med ADHD, och att en lugn ljudmiljö aktiverar det parasympatiska nervsystemet, vilket minskar stress. Öronproppar bör ses som ett lika viktigt hjälpmedel som digitala verktyg.

Läs hela artikeln här!

Vill du veta mer hur vi kan bidra till en bättre arbetsmiljö, kontakta oss!